2012.07.03.

A MOL növeli a cseh piaci jelenlétét

A MOL megállapodásokat írt ma alá a Bohemia Realty és a Pap Oil tulajdonosaival a két társaság megvásárlásáról. A vállalatok országos lefedettségű kúthálózatot üzemeltetnek a Cseh Köztársaságban Pap Oil márkanéven, így a MOL-csoport az akvizícióval további 124 töltőállomással bővíti hálózatát.

A beruházás összhangban van a MOL-csoport stratégiájával, amely arra irányul, hogy növeljük a Csoport piaci jelenlétét és kiskereskedelmi piaci részesedését a finomítóink ellátási hatókörén belül. Emellett lehetőség nyílik további szinergiák kiaknázására is a Downstream üzletágban. Az új töltőállomások állandó felvevő piacot biztosítanak a finomítói termékeink számára, valamint javítják a végfelhasználók közvetlen elérését.

A MOL-csoport leányvállalata, a Slovnaft Ceska a cseh üzemanyagpiac aktív szereplőjeként finomított kőolajtermékeket értékesít kis- és nagykereskedelem keretében. A Slovnaft Ceska 25 benzinkutat üzemeltet Slovnaft márkanév alatt, a kiskereskedelemben 0,7%, míg a nagykereskedelemben 18%-osra becsült a részesedése a cseh piacon.

A tranzakció sikeres zárását követően így a MOL-csoportnak 149 töltőállomása lesz az ország területén, ezáltal a kiskereskedelmi piaci részesedése megközelíti majd az 5%-ot, és a töltőállomások számát tekintve az ország ötödik legnagyobb cégévé válik. A MOL-csoport célja, hogy középtávon 10%-os részesedést érjen el a kiskereskedelmi piacon további organikus és inorganikus lépéseken keresztül.

A tranzakció zárására meghatározott feltételek teljesítése, például a versenyhatóság engedélyének megszerzése után kerül sor.