Fákat a Tátrába

Az autósoknak és a MOL-csoport támogatásának köszönhetően több mint 500 ezer új fa ültetésére nyílt lehetőség a vihar által megtépázott Tátrában.

A MOL-csoport "Fákat a Tátrába" elnevezésű matricakampánya során - melyet a csoport 2004 decemberében indított el Magyarországon - mintegy 47.000 matricát vásároltak meg a gépjárművezetők. A Szlovákiában elkelt több mint 131.000 matricával együtt az autósok összesen mintegy 3,4 millió koronával (21,4 millió forint) támogatták a Tátra újrafásítását.

Mindannyian emlékezünk a 2004 novemberében pusztító szélviharra, amely több mint 12 ezer hektár erdőt pusztított el a Tátrában. A Szlovákia egyik szimbólumának számító hegység megmentése érdekében indított kampány, amely nemzetközi együttműködésről és szolidaritásról tett tanúbizonyságot, minden várakozást felülmúlt.

A vihar által megtépázott Tátra élővilágának rehabilitációja érdekében elindított matricakampányba mindenki bekacsolódhatott, aki vásárolt a kampány szimbólumával ellátott matricákból a Slovnaft szlovákiai, illetve a MOL magyarországi töltőállomásain. A matrica ára 15 korona illetve 200 forint volt. Az összegyűlt pénz felhasználásának szakmai védnöke a Fákat a Tátrába civil szervezet. Ők biztosították azt is, hogy a támogatás oda jusson el, ahol a legnagyobb szükség volt rá.

A MOL-csoport a társadalmi felelősségvállalás jegyében kiemelt figyelmet szentel a természetnek és a környezetvédelemnek. A természeti katasztrófa után, mely elpusztította, illetve megkárosította a tátrai erdők nagy részét, a MOL-csoport azonnal felajánlotta a segítségét. A vállalat a TANAP Állami Erdészetnek a pusztító szélvihar után 15 millió koronát ajánlott fel az elpusztult erdők újraültetésére. A Slovnaft segítségnyújtását stratégiai partnere, a MOL további 5 millió koronával támogatta.

A MOL-csoport ezzel a 20 millió koronás (125,6 millió forint) adományával a Tátrát legbőkezűbben támogató vállalatcsoporttá vált Szlovákiában, az autósok segítségével pedig ez az összeg 23,4 millió koronára (147 millió forint) nőtt.